Dashboard | Follow
Ct Katie :)
Hari Sukan :)
Friday 21 June 2013 • 13:04 • 0 comments

Now mood nak sembang pasal hari sukan . Yalahh , sekolah tengah sibok sibok nak uruskan hari sukan yang telah dijadualkan pada hari sabtu depan . Acecehh , bajet cikgu yang bagi announcement gituu . So , start minggu ni and minggu depan memang padat lahh dengan latihan rumah sukan and saringan bagaii . Semestinya aku yang menjadi mangsa . Biasalah atlet terpilih bak kata cikgu lailatul , huhuhu . Seriously terharu sampai nak menangis air mata darah cikgu cakap macam tu . Okay , over yaa di situ .

Then , aku kena pulak ganti mila yg tersesat dkat sabah pulak dahh . Tatau lah buat apa dia dkat sana , tapi aku ada dengar orang dok sok sek sok sek cakap dia p kenduri sedara dia lah kott . Tapi aku rasa bukan sedara dia yg kahwin , tapi dia yg teros kahwin dgan orang sabah dkat sana . Yalah , start 2 minggu cuti haritu sampai sekarang tak balik balik lagi . Hari ahad ni baru nak balik . Haishh , pakej honeymoon skali lah tu sampai tiga minggu cuti . Hadoii , sekarang aku yg terseksa kena ganti dia . dahlah beratus ratus meter dia masok > 100m , 200m , 400m . Hangpa try imagine ? Tak campur lagi dgan acara yg aku masok . Mau retak 40 tulang kaki aku macam nii . Lepastu maybe time hari sukan patah teros dua dua belah kaki aku . Haa , mila lah orang pertama yg aku cari suroh ganti dua dua belah kaki dia dkat aku . Hang merayu air mata darah aku tak kesah dah . Time tu sifat perikemanusiaan aku dah hilang ke sabah . Klau hang nak p carik dkat bumi sabah nuhh . Nak sangat kan cuti lama lama dkat sana . Okay , aku dah merapu meraban ni . Nak cerita pasai hari sukan sampai tersesat jauh dkat sabah pulak . haishh , susah kalau ada otak unik mcam aku ni -,-

Back to the story , aku pon kelam kelam lah kena pakai no dia then tukar pakai no aku pulak . haishh , ingat aku ni macam superman ka or spiderman boleh tukar tukar baju superhero kepada baju biasa dlam masa 2.5 saat . Hemm , hanya mampu berkata 'Redha jelah' . So , tiap tiap pukol 4 petang aku dipaksa rela turun padang . Penat woiii macam marathon naik turun gunung everest , huhuhu . Hari selasa aku kena lari 200m . Setengah padang ja . Haa , ayat 'SETENGAH PADANG JA' tulah yg membuatkan aku semput tak berhenti . Tulahh riak sangat kan padan muka aku . Time dengar cikgu suroh ke garisan tu memang macam macam respon tubuh badan aku ni . Perot aku dok bergendang gendang sakit perot . Punggung aku pulak dok tergedik gedik nak meletuskan bom mutiara semerbak bau loji taik . Jantung aku tak payah nak cakap lah . Dok dup dap dup dap dup dap punya laju macam edward cullen berlari yg cerita twilight tu . Time tu aku hanya mampu telan air liur jelah . pastu dengar cikgu ckap 'SEDIA' .. 2 sec ago ..'MULA !!!!!' . Aku pon pecut mengalahkan pelesit . cehhh , bangga lah nak tunjuk dkat cikgu yg aku ni atlet terpilih then tetiba sekerat jalan aku lari dah semput . badan aku jadi berat gila nak mampus lah macam angkut konkrit 100 tan . punya jauh aku dekat depan last last kena potong dapat nombor 2 , huhuhuhu . Sadis betoll T.T

Dekat garisan penamat , cikgu zaki jerit 'Apa ni khatijah?' . Aku hanya mampu fake smile even aku penat nak mampos plus hati punah , berkecai , rabak sebab dpat no 2 . Tapi tapa , tu baru saringan . Time final nanti jangan harap aku bagi sapa sapa potong aku . Kalau ada yg gatai miang nak potong aku , aku kasi potong itu kaki . Biar hangpa berlari guna tangan . HAHAHAHA ! *devil laugh* . Ehh , aku berperikemanusiaan lagi lah sampai nak potong kaki anak dara org . Paling paling koman pon aku terajang ja bontot depa tu , hahaha . Ini lagi kejammmm . ahh , kesah pulak aku . Dengan hati yg berkecamuk aku pon balik rumah . Punya frust menonggeng aku sampai adik aku tanya 'mak , ada kawan akak mati ka tadi ?' . Ishh , tak beradab punya adik . Tahulah muka aku kusut masai macam kak ton time tu tapi tak payahlah perli sampai bab bab mati . Dahlah kawan aku mati pulak tu . Woii , aku sayang kawan kawan aku tauu . 

Then , aku berazam nak kuatkan stamina malam tu jugak sampai aku sanggop p skipping malam malam buta . Haiyoo , apa kes nii ? Skipping punya skipping berlagak mcam pro lah sat dkat depan adik adik . Bukan pro pon tapi prosak adalah , hahaha . okay , setelah setengah jam aku skipping aku berhenti sat cause penat asdfghhh !&%^ . Tak dapat nak diungkapkan dengan kata kata penatnya . kalau korang nak tau , p try skipping . hangpa tau lah mcam mana rasa peritnya . Macam putus segala urat urat hangpa . aku ddok lah sat santai santai sambil tengok tv then aku nak bangon nak sambung balik skipping tetiba kaki aku sakit tak boleh nak bergerak . Sakit gila woi , macam urat kentut terputus . Memang habis kaki aku berlumur minyak gamat . Sampai satu rumah bau gamat . Arghh , kesah apa aku . Time tu aku hanya pikir pasai kaki aku ja . macam mana aku nak lari nanti dgan kaki sakit sakit macam ni . Mau putus urat urat kaki aku . Ohhh , noooo !

Sakit kaki aku ni berlarutan lah sampai sekarang . dari sakit kaki teros naik dekat paha pastu punggung pulak then belakang pulak , hadoii . Perit weiiiii . Tapi aku tak pikir semua tu . Walau macam mana pon aku nak pungut semua medal emas , tak kiraa . kalau kaki aku tak boleh guna , tangan pon jadi lahh . hahahaha , okay gampang ! Btw , ahad ni pakat dengan azwa nak jog pusing satu lake . Hope lah azwa jadik , huhuhu . Kalau azwa x jadi , bella ngan lat ada . Tapi kalau dua dua tak jadik , harapan terakhir , aku ajak adik aku lah . Kalau adik aku pulak taknak . hemmm , aku ajak jelah berok berok dekat lake tu teman aku jog asalkan aku dapat jog n kuatkan stamina aku ni . Yeahh ! Nampak tak betapa berkobar kobar nya aku nak jog . huhuhuhu . Kan bagus kalau aku berkobar kobar macam ni time nak belajar Biologi and Addmath . BIOLOGI ? ADDMATH ?  hahaha , dalam dunia khayalan dunia impian jelah -,- . P balik tanam strawberry dekat belakang rumah -__-


Btw , aku harap hari sukan nanti i will do my best . Semua medal emas hak milik aku seorang , kahkahkah . Opss , terriak pulak . hohohoho XP . Korang semua doakan aku tauu angan angan nak dapatkan medal emas will comes true okay . Dan doakan kaki aku ni okay balik . Kalau still sakit memang parah lah habaq hangpa . Semua angan angan aku menjadi debu debu berterbangan jelahh . Ehh , berpuitis pulak aku ni >.< . Hehehehe , okay . mauu tido . Dahh nak dekat pukol 4 nii . Mak aku pon dah bising . Hadoii , bingit satu rumah . Lepas hari sukan nanti aku update lagi bagitau yg angan angan aku menjadi kenyataan atau angan angan taik kucing semata-mata . Okayy , bbyyeee uolllss . Nahh , muahh sebutir :*****




Johan lari tahun lepas XD
*sebagai perangsang untuk aku jadi johan tahun ni *
Aminn ~~






Disclaimer

Hi and Assalamualaikum :) I'm Siti Khatijah . The owner of bloggie . Thanks for visiting . No harsh word here .


« Entries
« Author Bloggie
« Linkies
« Heartbeats


Playlist



Back to past



Credits



Template : Aulia Septiya
Full Edited : CtKatie